Picture1
____________...

איגרת מידע שבועית - קהילת בבת עין,
  יהדות מתקדמת בראש העין
 

      3.5.2022   ב' אייר  תשפ"ב 

 שבעה עשר יום שהם שני שבועות ושלושה ימים לעומר
אם אינך רואה מייל זה לחץ כאן
באביב 1912 לפני שיצאו תלמידי הגימנסיה העברית הרצליה לטיול בגליל העליון, כינס אותם המנהל, חיים בוגרשוב, באודיטוריום של בית הספר והמורה האהוב ישראל דושמן לימד אותם את השיר שילווה אותם בטיול:
'פֹּה בְּאֶרֶץ חֶמְדַּת אָבוֹת    תִּתְגַּשֵּׁמְנָה כָּל הַתִּקְווֹת'
למרות הטון המינורי של השיר עד מהרה שרו התלמידות והתלמידים את השיר בהתלהבות, כשיר לכת, והוא ליווה אותם בששת ימי המסע שלהם לגליל העליון. הם הצליחו להדביק בהתלהבות גם את בני ובנות הנוער שפגשו במסעם ובמהרה הלך השיר והתפשט ביישוב בארץ  וממנו עשה דרכו לתפוצות ישראל, שם שרו:
'שם בְּאֶרֶץ חֶמְדַּת אָבוֹת     תִּתְגַּשֵּׁמְנָה כָּל הַתִּקְווֹת'
בספרו 'אהבה וחושך' עמוס עוז מזכיר אותו  כאחד  מהשירים ששרו ההמונים שיצאו לרחוב בלילה של החלטת עצרת האו"ם על הקמת מדינה יהודית בארץ.
האהדה הרבה שבה התקבל השיר מועצמת שבעתיים כאשר מתוודעים למקורותיו: המנגינה של השיר נלקחה משיר מוקדם יותר שנכתב ביידיש בתחילת המאה, בשנת 1908, ונקרא 'מארש הגלות'  (גּוֹלוּס מַרְשׁ) מאת מוריס רוזנפלד. בשיר המקורי מסתיים כל בית במילים:
'תָּמִיד עֶצֶב, עֶצֶב, עֶצֶב,     תָּמִיד לֵךְ, לֵךְ, לֵךְ,
תָּמִיד נְדֹד, נְדֹד, נְדֹד         כָּל עוֹד יֵשׁ כּחַ'

שהשתנה למילים הנלהבות המוכרות לנו, המבטאות אקטיביות והתחדשות:
נִירוּ נִיר, נִיר, נִיר,    שִׁירוּ שִׁיר, שִׁיר, שִׁיר,
גִּילוּ גִּיל, גִּיל, גִּיל,    כְּבָר הֵנֵצּוּ נִצָּנִים.
אלה הימים שבתוכם אנחנו נמצאים: הימים שבין שואה לתקומה, שבין גלות לתקווה, וההזמנה של הימים האלה היא לראות את עצמנו כאילו אנחנו היינו שם, בהצבעת האומות המאוחדות, בהכרזה על מדינת ישראל, ולחיות מחדש את נס היותנו כאן, חיים בעצמאות ובחירות, ולחדש ולהגשים את 'כָּל הַתִּקְווֹת'.


תוכן העניינים:



כָּל הַתִּקְווֹת


מחר,  יום ד'  4.5 19:00
הבדלה
בין זיכרון לתקומה
בזום



יום ו'        6.5  
טיול יום העצמאות


שבת 7.5  09:30
שחרית
בר מצווה
יהונתן ברלינר


יום ב' 9.5 ב- 20:00
בית מדרש אקלים בהובלת הרבה אפרת רותם



יום א'  15.5  20:00
מפגש בית מדרש
בבית הכנסת ובזום


 

שני מפגשים לפנינו לציון יום הזיכרון ויום העצמאות, הכרוכים זה בזה: מעמד הבדלה בין יום הזיכרון ליום העצמאות בערב יום העצמאות, וטיול מורשת ביום שישי – ראו פרטים בהמשך.
שימו לב - השבוע עקב הטיול, לא תתקיים קבלת שבת בבית הכנסת. 
ניפגש למחרת לשחרית שבת פרשת 'אמור' ועלייה לתורה של יהונתן ברלינר.
____________...
____1_5
ההבדלה תתקיים בזום
להצטרפות ליחצו על התמונה
סיור יום העצמאות
* תל סאקי בהדרכת יצחק כנען, שלחם שם במלחמת יום הכיפורים.
 * אתר בית הכנסת המשוחזר באום אל קאנטיר - עין קשתות.
* סיום במצד 'עטרת'
____________...
שימו לב!!!         נקודת המפגש השתנתה
לא במחנה אליעד אלא בכפר חרוב.     
להלן קישור לנקודת המפגש.
מה לקחת ולהביא: 
מנה צמחונית/חלבית לארוחת צהריים משותפת, 
כלי אוכל, רצוי רב פעמיים  
כסאות מתקפלים לישיבה במפגש לרגלי תל סאקי לפני שעולים לתל,
פנסים לכניסה לבונקר
כובעים ומים, עשוי להיות חם, חם!
_________81

שבת 7.5 ב-09:30
בבית הכנסת


שחרית שבת
פרשת אֱמֹור
עליה לתורה של

יהונתן ברלינר

מוזמנות ומוזמנים להשתתף בשמחה
____________...
בית מדרש אקלים, יום שני, 9.5.22, 20:00, בזום.
הפעם נחבר את מה שמחובר ממילא - כלכלה ומשבר האקלים.
נפגוש שני דוברים: האחד מציע תפיסה תיאורטית חדשה - כלכלת הדונאט של קייט רייווארת' - כלכלה מאוזנת, והשני מציע לנו להשפיע כעת - לבדוק איפה הכסף שלנו נמצא ומה הוא עושה.
בהובלתה ובהנחייתה של הרבה אפרת רותם. 
להצטרפות ליחצו על התמונה
____________...
____________45
____________...
WhatsApp_Ima...
לחץ לקבלת לגרסה הנגישה
אגרת המידע מתפרסמת בסיוען של התנועה ליהדות מתקדמת והסוכנות היהודית
נשלח באמצעות תוכנת ActiveTrail